Sunday 16 March 2014

Judy Moody & Me

Haiyakk ! ! ! Pernah dengar perumamaan seperti katak di bawah tempurung??? Kalau yang pernah tu, tolong bagi tau sat kat orang yang tak tu tu.. Kta kat dis yang lagi teruk dari katak tu..huhuhu... (jgn terasa)...Okay.. ni yg nak cerita ni.. Sepanjang aku menjadi pelajar sekolah ni.. Ni lah first time aku dengar buku Judy Moody.. MACAM MANA AKU BOLEH TAU??? Macam ni al-kisahnya.... Satu har yang tenang dan gembira(sebab dapat laptop baru) huhuhu.... aku dan keluarga bershopping sakan.. (hiperbola sungguh) Lepas tu, teringin pulak nk pergi Hasani Book Store sebab nak cari buku Cerita Cinta Ahmad Ammar..
So kami sekeluarga pon menuju ke sana... Vrooommmmmm!!!!!!! Apabila smpai aku pergi ziarah sebentar di bahagaian buku SPM dan Tingkatan 4.. hahaha.. ziarah je lah..beli tak pon...huhuhu.. Pusing-punya-pusing.... Akhirnya aku jumpa buku Ahmad Ammar.. Tapi buku yang aku nak tu dah habis....UWWWAAAAAAAAAAA !!!!!! sedihnya...dah teringin sangat nak baca buku tu... Tapi aku tak akan putus asa..So, aku pon pi la tanya kat kak yang ada kat situ.. Kak tu pon cakap yang buku tu dah habis.. Tapi kalau nak order boleh.. So, dengan kuasa sonic yang aku ada ni...
Aku pon pergi kat satu sudut tu.dan order..Kak tu cakap nanti bila dah ada dia akan call... So..for now I'm waiting... sambil duk tunggu adik aku mencari buku-bukunya..aku pon kebosanan.. Aku pon mulalah melilau-lilau ke sana dan ke sini... Sampai di satu sudut tu... Aku berhenti... Hahahaha...sudut novel lah...bukan novel melayu..tapi omputih... hahaha Aku nampak cerita Twilight, Harry Potter and blablablabla... Mmg lawak la bila tengok novel BI di'translate' jadi BM... Tapi aku x teringin nak beli on..sebab dah tngok movie... So berjalan-jalan lagi..DANNNN...... dan aku namapk buku Judy Moody... Tertarik juga untuk baca..macam best...And memang best pon....(dah baca) harga pon okay jugak..satu tu RM 12.90 ...ok lah sebab buku tu dari United Kingdom (UK) kot.. Negara idaman aku...(teringin nak study kat sana, kat HAVARD)*doakanlah ye* Dan buku Judy Moody ni sampai series yg ke-4 yg ada kat sana..so aku borong keempat-empatnya...
Aku pon bacalah buku ni..best jugak..BI dia pon tak tinggi sangat.. kalau baca buku yang BI dia tinggi pon tapi x fham pon x dak gunanya jgak.. Dan disebabkan buku ni best..buku ni pon ada sampai sebelas series... aku pon tgh berusaha untuk kumpul kesemua series yg ada tu..huhuhu Buku ni pon ada movie jgak..tapi x pernah tengok lagi pon..
So setakat ni je lah yg dapat dikongsikan..hahaha.. Sebelum terlupa ...
Ni gambar seluar Judy Moody yang dia pakai dalam buku dia yang first.... So harap korang baca tau...Best..Dan sesuai untuk beginner yg nak baca english novels or stories.... So tattata... As-Salam :)

No comments:

Post a Comment